woensdag 17 februari 2010

Herkansingen, nieuw semester en studiebollen

Inmiddels reis ik niet meer dagelijks af naar de OBA. Of eigenlijk ben ik er sinds 25 januari niet meer geweest. Stiekem ben ik ook heel blij dat ik geen look-a-like heb gevonden, want ik heb mijn herkaning met een 7,5 gehaald!! Dan moet ik er toch even bij zeggen dat het gemiddelde een 5,2 was. Er was nog een 8,5 en twee 7,5en (waaronder die van mij) gevallen. Van de 70 vragen zijn 11 vragen geschrapt omdat die vragen toch te moeilijk waren. Ik had stiekem wel een voldoende verwacht, maar daarbij dacht ik meer aan een 5,5 in plaats van een 7,5. Ik heb al mijn studiepunten voor het afgelopen semester dus binnen.

Oke genoeg opgeschept! Het tweede semester is begonnen. En eigenlijk twijfel ik steeds meerof ik de universiteit wel zo leuk vind. Ik heb nu vakken als academische vaardigheden, mediatheorie en mediageschiedenis. De lesstof vind ik opzich best wel interressant, maar het is gewoon ontzettend veel. Bij Media & Cultuur verwachten de meeste mensen dat je alleen maar films en tv programma's gaat kijken. Maar dat valt dus heel erg tegen, die films en tv-programma's zijn misschien 15% van het totale programma. Verder is het ontzettend veel lezen en misschien wel nog meer schrijven. Schrijven vind ik leuk, alleen is het een stuk minder leuk als je je aan 100 regeltjes moet houden.

Als ik gewoon goed mijn best doe en alles haal, ben ik eind mei al klaar. Dat zou betekene dat ik juni,juli en augustus vrij heb! Heerlijk natuurlijk. Alleen een beetje jammer dat er nu al 5 boeken en 2 opdrachten op me liggen te wachten.

Liefs,

Lisa

3 opmerkingen:

  1. Brrr academische vaardigheden vond ik zo ontiegelijk saai. Maar dat moet je gewoon door, de meeste opleidingen worden in het tweede jaar wat leuker denk ik...

    En gefeliciteerd met je 7.5!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelfs als ik je verhalen lees, vind ik het al veel wat je allemaal moet doen. En ik hoef er nog geen letter uit je boeken te lezen. Laat staan het te leren. Maar zet nog even door! Je bent al zo goed op weg. Een dipje hebben we toch allemaal wel eens. Aan je mooie cijfers ligt het niet. En ook zeker niet aan jouw doorzettingsvermogen. Ik denk dat in het woordenboek bij de betekenis van doorzettingsvermogen, de naam Lisa staat!

    Succes nog even en dan heerlijk vakantie (waar ga je heen? Want dat ik bij jou altijd weer een verrassing)!

    Liefs, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je cijfer ;) Heel netjes! :)

    BeantwoordenVerwijderen