zondag 21 maart 2010

I wanna fly away

Vandaag was de eerste officiele lentedag. Niet dat ik er veel van heb meegemaakt, want aanstaande woensdag heb ik een heel groot tentamen. Dus ik zwerf de gehele week al rond bij de UB, het Bushuis en de OBA. Vandaag bevond ik me in de OBA. Na 3 uur leren was ik even naar buiten gegaan om te lunchen. Ik had alleen een shirtje en een dun vestje aan, maar oh wat was het heerlijk warm! Na 30 minuten van de zon te hebben genoten heb ik mezelf maar weer naar binnen gesleurd en sindsdien denk ik nergens anders aan dan: zon, zee, strand, zomerkleding, feestjes, cocktails, reisjes, ijsjes, slippers, zand, zomerliedjes en vakantie!

Ik zit al een tijdje met het idee in mijn hoofd om weer een taalcursus te gaan volgen. Het liefst zou ik een verre reis maken, maar daar ben ik misschien een beetje laat mee qua geld. En ik zie het nou niet zo zitten om ergens snel een bank te beroven. Een vriendin gaat een maand door Europa reizen, een andere vriendin gaat 3 weken door Thailand reizen en weer 2 andere vriendinnen gaan een 1,5 maand door Azie reizen. Ik zal het eerlijk zeggen; het maakt me stinkend jaloers.

Ik probeer Jorn al een aantal weken over te halen om te gaan rondreizen door Europa en dan hoef ik echt niet gelijk via Parijs naar Milaan om via Athene naar Istanbul te gaan om vervolgens in Moskou te eindigen. Nee met de auto/trein/bus desnoods met de fiets door Zuid-Frankrijk en Spanje reizen vind ik ook al 'rondreizen'.

Ik zat net ook al te kijken voor een taalcursus. Ik heb een supertijd gehad in Valencia, maar aan de ene kant vind ik het daarom ook zonde om terug te gaan. Omdat ik bang ben dat ik het net zo leuk wil krijgen als vorige keer. Alicante leek me ook wel leuk. En Rome kriebelt ook nog steeds, enige probleempje is dat ze daar Italiaans spreken. Ik heb ook al gekeken voor werk in het buitenland. Zo zoeken ze in Amerika nog medewerkers voor de zomerkampen. Enige nadeel is dat ik nou niet echt uitblink in tennis, voetbal, hockey, puzzelen of iets dergelijks.

Wat het wordt weet ik nog niet, maar dat ik een leuke mooie reis wil maken weet ik wel. Maar eerst nog even mijn aankomende reisje overleven:

Bestemming: IWO tentamenzaal, Amsterdam.
Aankomt: woensdag 24 maart 13.00
Vertrek: woensdag 25 maart 15.00

Daarna kan het plannen echt beginnen!

4 opmerkingen:

  1. Ja! Ben benieuwd met welke plannen je komt! En succes met de voorbereiding van je tentamen. Laat je niet teveel afleiden door het mooie weer he :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk weertje vandaag :) Ik ben hier terecht gekomen via de blog van Marjolein. Cool dat je geen vlees en vis eet, ik namelijk ook niet en we zijn al met zo weinig! Hoe ging je tentamen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe is het tentamen gegaan, Lis? Heerlijk dat dagdromen over mooie reizen die je nog wilt/gaat maken!
    Je kunt ook met een stapel reisgidsen in de OBA gaan zitten. Is weer eens iets anders dan die 'saaie' studieboeken...
    Ik zou het heerlijk voor je vinden, lekker naar het buitenland. En ook een beetje voor mezelf. Omdat je dan weer van die fantastische 'Waar Ben Jij'verhalen kunt schrijven!

    Liefs, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Had ik een berichtje geplaatst maar het verschijnt maar niet...;-( Dus opnieuw.
    Hoe zijn je tentamens gegaan? Nu met reisgidsen naar de OBA.
    Ik hoop dat jullie een leuke bestemming vinden. 1. Omdat ik het jullie gun en 2. Omdat wij dan hopelijk weer kunnen genieten van de fantastische 'Waar Ben Jij'verhalen!

    X

    BeantwoordenVerwijderen