dinsdag 16 maart 2010

Moppie moppie

" Jan, kwam bij de dokter (of was het nou tandarts), toen hij in de wachtkamer zat pakte hij een krant (of was het een tijdschrift) en las daar een artikel over..

Moppen vertellen, moppen luisteren en misschien nog wel het moeilijkste; moppen onthouden, ik hou er niet van. Afgelopen donderdag had ik een bedrijfsborrel en een collega ving op dat ik niet van moppen hield. Maar hij kende nog wel een mop, die wel leuk zou zijn. En het ligt echt niet aan de mensen die de moppen vertellen, maar ik vind moppen zo ontzettend stom.

Ik krijg altijd het idee dat ik verplicht moet lachen, want anders geef ik de ander een rotgevoel. En daarnaast vind ik het ook zonde van mijn tijd om 5 minuten naar een mop te hebben geluisterd, zonder te hebben gelachen. Ik hou gewoon niet van gemaakte grapjes, ik krijg er soms zelfs een depressief gevoel van. We kunnen het zelf niet gezellig hebben, dus gaan we maar moppen vertellen, dan kunnen we toch nog lachen.

Behalve dat ik niet van gemaakte grapjes houd, vind ik het ook heel moeilijk om mijn aandacht bij een mop te houden. Vooral bij lange moppen weet ik halverwege de mop al niet meer of Jan nou een hond had die Pietje heette of dat het zijn zus was. Of hij nou naar de groenteboer ging of naar de slager. Waarschijnlijk omdat het me eigenlijk toch allemaal niet interesseert, het is tenslotte toch allemaal verzonnen.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb heus wel humor en ik kan ook enorm in een deuk liggen, maar moppen zijn aan mij gewoon niet besteed. Ik heb diezelfde avond nog een poging gedaan om de mop na te vertellen, maar een mop van 5 minuten had ik binnen 20 seconde al uit verteld: Ik heb hooguit 3 zinnen genoemd, er zat geen clou in, geen Jan, Henk, Pietje of een slager of tandarts, maar ik heb daar dan juist wel weer om gelachen!

4 opmerkingen:

  1. En dan naar iemand luisteren die halverwege de clou zelf niet meer weet...Of eh, eh,eh tussen elke zin zegt...Een leuke mop op z'n tijd, prima. Maar het ligt er wel aan wie 'm vertelt. En dat ben ik in ieder geval niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben het helemaal met je eens. Ik vind moppen altijd zo kinderachtig. Alsof we zelf niet genoeg grappige dingen meemaken en daarom maar situaties verzinnen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Moppie.

    Heb je van je moeder, die houdt ook niet van moppen. Wat een raar woord trouwens "mop". Ik vind het net zo`n soort woord als "drol".

    Nou mop,tot morgen!

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn vader is de enige die goed moppen kan vertellen, maar die kondigt ook nooit aan dat ie een mop gaat vertellen dus dat maakt het al verassender :P Voor de rest hou ik er ook niet van!

    kus

    BeantwoordenVerwijderen