donderdag 22 april 2010

Verborgen miljonairs

Bijna iedereen heeft wel een ver familielid in Australie of Amerika wonen, bijna iedereen kent wel iemand die een keer mee heeft gedaan aan Idols of iets dergelijks, bijna iedereen kent wel iemand die een wereldreis aan het maken is of dat heeft gedaan, bijna iedereen kent wel iemand die een keer in de krant heeft gestaan en bijna iedereen kent wel iemand die een keer op een olifant heeft gereden.

Maar wat mij opvalt ik niemand ken die ooit een keer een grote (meer dan 100.000 euro) in de loterij heeft gewonnen. Ik ken ook niemand om mij heen die iemand kent die de loterij heeft gewonnen. En het lijkt me dat je tegenwoordig met alle sociale networksites toch op de hoogte bent van alle laatste nieuwtjes van je vrienden en vrienden van vrienden.

Nu kan het zo zijn dat alle loterijen nep zijn en er eigenlijk nooit grote prijzen worden uitgereikt, maar dit lijkt me toch vrij onwaarschijnlijk. Nu weet ik wel dat als je echt een grote prijs wint bij bijvoorbeeld de Staatsloterij een gesprekje krijgt. Ze helpen je daar een beetje hoe je moet omgaan met zoveel geld en hoe je met 'bedelaars'om moet gaan. Maar ik kan me toch niet voorstellen dat het iedereen op het hart word gedrukt om zijn mond te houden.

Ik kan me wel voorstellen dat je ook niet aan iedereen wilt vertellen dat je veel geld hebt gewonnen. Er zullen altijd mensen zijn die er dan gelijk van uitgaan dat je alles maar betaald, omdat je toch geld zat hebt. Maar ik zou eigenlijk gewoon heel graag willen weten naar wie al die grote prijzen in de loterij gaan!

29 April is de trekking van de Postcode loterij én ik heb een lot! De hoofdprijs is 20 miljoen. Dus als je mij over een tijdje ziet rondrijden in een cabrio mini cooper (we vergeten even dat ik mijn rijbewijs nog niet heb) en me elke dag met een nieuwe Louis Vuitton tas ziet lopen, dan weet je genoeg ;).

Liefs,

Lisa

6 opmerkingen:

  1. Als die fantastische prijs dan maar wel op 1391 valt...Ik laat het je dan écht weten, hoor!Ik heb ooit eens het boekje 'Help, ik word miljonair' gelezen. Nou, ik kan je vertellen niet met iedereen liep het even goed af...Dus ken je iemand in je omgeving die aan lager wal geraakt is? Dat zou dat die loterijwinnaar weleens kunnen zijn :-)

    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan zou jij de eerste zijn die ik -soort van- ken die een keer een grote prijs heeft gewonnen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha! Ik ken iemand die heeft 2000 euro gewonnen via staatsloterij maar dan houd het ook wel op haha!

    Maar als ik zal winnen zal ik je het laten weten hoor

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha die eerste alinea zat ik alleen maar ja te knikken, klopt klopt! Oké tot de olifant dan haha. Ik ken inderdaad geen mensen die zóveel hebben gewonnen, wel kleine bedragen.

    Het is nu 4 mei dat ik dit lees, dus dat is al 6dagen geleden sinds de trekking! ;) Enenen?

    PS: Vond het best grappig dat wij dezelfde naam hebben, voor jou dan je tweede naam? Voor mij de eerste ! :p

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ T: helaas niet gewonnen!
    @ angelina: toevallig inderdaad! Het is mijn tweede naam, mijn moeder heet Angelina. Maar je hoort het niet zo vaak.

    BeantwoordenVerwijderen