zondag 16 mei 2010

Sporty Spice vs. Shakira

Al ruim 5 jaar lang bezoek ik de sportschool regelmatig. In die 5 jaar heb ik bij 3 verschillende sportscholen gesport, eerst met oma en nichtje, daarna met mijn andere nichtje, toen met een vriendin en nu sport ik al 2 jaar alleen. Maar je hoort mij niet klagen; ik zit nergens aan vast, kan gaan wanneer ik wil en doen wat ik wil. Zo zijn er periodes dat ik 4 keer per week ga, maar er zijn ook periodes dat ik 4 keer per maand ga.

Bij mijn huidige sportschool heb ik een abonnement waarbij ik gebruik kan maken van de fitness, maar ook van alle groepslessen. Ik ben een paar keer naar spinning geweest, maar verder heb ik nooit wat gehad met groepslessen. Met 25 man in een zaaltje staan zweten, leek me nou niet echt ideaal. Maar sinds 4 weken is hier verandering in gekomen!

Vriendin Lisa besloot om ook te gaan sporten bij mijn sportschool en vroeg of ik mee ging naar Body Combat (een mix van thai-chi, karate en boksen, het klinkt enger dan dat het is). En sindsdien heb ik de groepslessen uitgevonden. Body Attack, Body Combat, XCO en Zumba. Ja zelfs Zumba! Een halfjaar geleden werd Zumba al enorm gepromoot op mijn sportschool. Begrijp me niet verkeerd, maar ik zag vooral een groepje oude huisvrouwen voor me, die hun dansmoves probeerde te verbeteren. En stiekem durfde ik ook niet zo goed, want ik weet van mezelf dat totaal geen coordinatie heb. Als iedereen naar links gaat, ga ik naar rechts en meestal kom ik daar dan pas aan het eind van het dansje achter. Nadat ik op internet las dat je met een zumbales zo'n 1000 calorien kon verbranden, vond ik het toch echt tijd worden om eens een lesje mee te pakken. En ik ben zumbaverslaafd!! Ik vind het zelfs zo leuk dat ik nu 3 keer per week naar Zumba ga! Ik betrap mezelf dat ik onder de douche zumbaliedjes meezing en stiekem in mijn kamer de pasjes oefen. En nu na zo'n 7/8 lessen ken ik ongeveer elk pasje ook wel. Een dansklasje voor oude vrouwen is het absoluut niet! We dansen op Shakira, The Pussycat Dolls en Sean Paul en ik snap ineens waarom ik al die mannen altijd stiekem door het glas zag kijken als de Zumbales bezig was, een van de basisprincipes is trillen met de billen! De eerste les voelde ik me een enorme Houten Klaas, maar inmiddels gaat het al een stuk soepeler. Nu ik de pasjes begin te onthouden, lijkt het Houten Klaasniveau ook te zakken.

En tja zolang zelf mijn knieen (niet eens mijn knieholtes) zweetplekken vertonen, heb ik toch wel het idee dat ik aardig goed bezig ben! Houten Klaas of niet! Vanavond is het weer zover!

Liefs,

Lisa

P.S. De loterij heb ik niet gewonnen, een van jullie wel? ;)

3 opmerkingen:

  1. Zal er voor mij dan ook nog hoop zijn??? Ritmegevoel? Dat kent mijn lichaam niet. Zelfs als ik ril van de kou is dat uit de maat...
    Lenig? Nee, ook dat niet. Als ik met schoolgym de bok klaar zag staan, kreeg ik spontaan 'iets' waardoor ik écht niet mee kon doen. 'Koppeltje duiken' zorgde er zelfs voor dat m''n lichaam met zichzelf in de knoop kwam. Maar nu ik dit zo lees, zal ik er toch eens over na gaan denken om eens iets aan een ritmische sport te gaan doen. Nadenken kan geen kwaad, toch?

    Hier ook geen hoofdprijs...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Marieke hahaha 'zelf als ik ril van de kou is dat uit de maat' haha> koppeltje duiken kan ik ook niet, ga altijd scheef nooit mooi recht. Maar de pasjes gaan al steeds beter, ik ben wel heel blij dat er geen spiegel in de zaal staat, want zou mezelf niet terug willen zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mag ik even vragen waar jij naar de sportschool gaat? Ik studeer namelijk ook in Amsterdam en ben op zoek naar een goede sportschool, is die van de UvA een aanrader?

    BeantwoordenVerwijderen