zaterdag 20 november 2010

De "How to keep your wife happy, application'.

Mannen en gadgets is het zelfde als vrouwen en shoppen. Ons maak je blij met een paar nieuwe schoenen, mannen maak je blij met een nieuwe gadget. Geef je je man/vriend iets van Apple of Mac, dan zul je de komende dagen niets meer van hem horen (en als je pech hebt, het komende halfjaar). Op een of andere manier zijn het ook altijd de mannen die gelijk weten hoe de nieuwe televisie, wasmachine of nieuwe telefoon werkt.

Nu is het natuurlijk heel leuk voor deze mannen dat ze zo goed zijn met technologie, maar daar maak je ons vrouwen niet echt gelukkig mee. Ben je gezellig uiteten, surft je vriend eerst een kwartier lang alle sportsites af via zijn telefoon. Waar maak je ons dan wel gelukkig mee? Ontbijtjes op bed, een onverwachts weekendje weg, lieve kaartjes, een opgeruimd huis, een massage, vrijwillig een middagje mee gaan shoppen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar nu weet ik dat ik niet te hard van stapel moet lopen, het zit hem ook in de kleine dingen toch? En dan bedoel ik een belletje op zijn tijd, een lief smsje als je iets belangrijks hebt, maar dat zijn nu net de de dingen die er (helaas iets te vaak) bij inschieten.

Ik durf te wedden dat als je aan 10 mannen vraagt wanneer ze getrouwd zijn of sinds welke dag ze een relatie hebben, dat de helft dit verkeerd antwoord en de andere helft moet er minstens 10 sec over nadenken. En wat gebeurd er als de man een verkeerd antwoord geeft, de vrouw wordt boos want zij denkt dat de man niet om haar geeft. Een eindeloze discussie volgt en voor je het weet praat je een week niet tegen elkaar. Of net als jij een hele drukke week hebt en behoefte hebt aan een praatje en knuffels of gewoon iets liefs, laat je vriend of man niets van zich horen. Jij denkt weer dat hij niet aan je denkt en dus niet om je geeft en er volgt weer een discussie.

Maar binnenkort komt hier allemaal verandering in. Bijna elke man heeft tegenwoordig een Iphone, Itouch of Blackberry (met uitzondering van mijn vader die is nog trouw aan zijn nokia 3310) en het mooie is dat deze telefoons onderhand zijn vergroeit aan hun rechterhand. Naast bellen, pingen, smsen, msnen maken zij ook gebruik van 'apps'. Ikea, H&M, Zara, AH, Ajax, Apps van Jamie Olivier, MTV, Porsche, voor elke doelgroep of bezigheid vind je wel een applicatie.

En wat zou er nu mooier zijn dan een 'How to keep your wife happy, app'? In deze app kan de man alle belangrijke data invullen: verjaardagen, jubileums, trouwdagen. Voordat deze belangrijke datum nadert, ontvangt hij een melding, zodat hij nooit meer kan vergeten om een cadeau te kopen. Ook krijgen de mannen zo nu en dan een opdracht: 'vergeet niet een bosje bloemen mee te nemen', 'verras je vrouw vanavond met een massage'. Daarnaast zou het ook reuze handig zijn als wij in de app kunnen invoeren wanneer we iets belangrijks hebben (tentamen, sollicitatie, doktersafspraak), zodat de mannen een melding krijgen en je nog net op tijd even bellen of een smsje sturen. Mannen kunnen best lief zijn, maar je moet ze alleen net even het juiste duwtje in de rug geven.

Technologie en Iphones zijn zo slecht nog niet, je moet er alleen op de juiste manier gebruik van maken. Als je binnekort ineens elk weekend een bosje bloemen ontvangt, dan reageer je natuurlijk heel verrast en doe je net alsof je niets af weet van de "How to keep your wife happy, app". Want er is nog een ding waar je mannen erg blij mee maakt; complimentjes geven en laten merken dat ze geweldig zijn. Zij gelukkig, wij gelukkig.

3 opmerkingen:

  1. Mag ik ook een app. kiezen? AAN/UIT! En graag een volumeknop...of slowmotion...
    Voor jouw buurman van 3 straten verderop is het allemaal niks (vraag maar aan je broer). Sms'jes voor hem komen bij mij omdat hij weet dat deze buurman alleen kan antwoorden met: OK of X. Loopt ie achter of gaan wij te snel?
    Ik ben altijd druk en chaotisch, zelfs als ik sms (en vraag dat dan maar aan je moeder). Als ik apps. zou hebben, zie ik echt door de bomen het bos niet meer. Ik heb mij er dus maar bij neergelegd dat ik de bloemen voor m'n verjaardag zelf maar moet blijven kopen. En een X ontvangen op m'n verjaardag is toch ook lief?

    Een app. om te stemmen zou ook handig zijn. Kan je het ook niet vergeten ;-)

    Kus, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dát is nog eens een app!!! Ik heb een vriendje die juist al deze dingen WEL doet, weet precies wat "onze" datum is (nog wel :P), geeft me elke dag complimentjes (nog wel :P), weet me altijd weer te verwennen (nog wel!) en koopt elke maand rozen voor me (nog wel..). Mocht dit er bij hem in beginnen te schieten, zal ik eens iets downloaden op zijn telefoon...

    BeantwoordenVerwijderen