donderdag 27 mei 2010

Mag het een onsje minder zijn?

Ready, steady go... ik heb nog 24 uur om ruim 2/3 (3000) woorden te schrijven voor mijn onderzoek over jawel: Het verloop van stereotypering in de Nederlandse oorlogsfilm. Vijf maanden geleden dacht ik dat het wel leuk was om als thema de 'De Nederlandse film in de 20ste eeuw te kiezen', nooit geweten dat ik daar nu 5 maanden later zo'n spijt van zou hebben. Over film heb ik niet geleerd, je moet namelijk zelf een onderwerp kiezen en daar een onderzoek van maken. Dit houd kort gezegd in: 3 weken lang doorbrengen in de bibliotheek, het filmmuseum en achter je computer. Maar ik vind mijn onderwerp zo saai en daarnaast is het ook nog best lastig.

Waarom wegen die verdomde laatste loodjes toch altijd zo zwaar? Met het mooie weer van het afgelopen weekend is het gewoon onmogelijk om non-stop te studeren. Mijn onderzoek voor academisch schrijven heb ik inmiddels ingeleverd, net zoals de eindopdracht voor mediatheorie ( 5 minuten voor de deadline liep de printer op de UvA vast: lees heel veel stress). Nu dus alleen nog 'even'dit onderzoek afmaken. Dan moet ik er volgende week nog een kleine recensie over schrijven en dan heb ik 9 juni een tentamen. Moet alleen nog beginnen met leren. En dan hoop ik dat ik om 5 uur, 9 juni zomervakantie heb! Maar er zullen misschien wel een aantal herkansingen tussen zitten, dus ik verheug me maar nergens op.

Ga nooit Media & Cultuur studeren, tenzij je tijd over hebt ;). Ik ga weer terug naar de Nederlandse Oorlogsfilm

Liefs Lisa

3 opmerkingen:

  1. Wat aan apart onderwerp! Hopelijk is het allemaal gelukt =)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En, is het gelukt? Succes nog met de laatste loodjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ook niet media & entertainment (hbo zusje)

    maar wat een leuk onderwerp!

    BeantwoordenVerwijderen