dinsdag 1 juni 2010

Window Shopping

Al 2 weken lang loop lang loop ik stilletjes de etalage langs van dat 'ene leuke winkeltje' met die superleuke schoenen. Ik bevind mij de laatste tijd namelijk dagelijks in de UB en de UB bevind zich op de Singel, jawel 30 seconden verwijdert van tientallen winkels (de kalverstraat). En elke keer als ik van de UvA naar de UB loop kom ik langs dat winkeltje. Op een dag zag ik daar hele leuke bruine hakken staan, precies wat ik zocht, een stevige hak, bruin donker leer, stoer maar toch ook schattig. Maar elke keer liep ik er langs, want ik moest leren en ik mijn salaris was toch nog niet gestort.

Inmiddels ben ik 1,5 week verder en elke keer als ik even een broodje ofzo ga halen kom ik weer langs dat winkeltje en elke keer zeg ik tegen mezelf: 'Lisa je hebt nu echt even geen tijd om te winkelen dat komt na 9 juni wel weer.' En daar houd ik me ook heel braaf aan, ik ben nog geen een keer naar binnen gelopen! Maar ik heb wel allang gezien dat ze uitverkoop hebben in die winkel.

Maar toen ik er vandaag voor de 10e keer langsliep kreeg ik ze niet meer uit mijn hoofd, ik wil ze hebben en wel NU. Nu ga ik morgen toch maar even naar binnen, kijken of ze mijn maat hebben. Weet ik gelijk of ik verder kan dromen, of de droom kan laten varen. Als ik nu nog even heel goed mijn best doe, vind ik dat ik ze na mijn tentamen van mezelf mag kopen. (Ik vergeet maar even dat ik geld moet sparen voor 10 dagen Valencia, dagje Dusseldorf, Dagje Antwerpen, verschillende festivals en een nog te boeken stedentrip met Carmen).

Liefs,

Lisa

1 opmerking:

  1. En Lies, de schoenen gekocht? Ze zullen vast beeldig staan als je door Dusseldorf, Antwerpen, allerlei festivals en een dagje met Carmen loopt! Alleen daarom al moet je het gewoon doen. Na een jaar bikkelen, heb je dat toch wel verdiend!

    Ik hoop dat je snel van je vakantie en je nieuwe schoenen mag/kan genieten!

    Liefs, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen