zondag 12 december 2010

Ondingen

Mijn Blackberry, een koffiezetapparaat, tandenborstel, fototoestel het is zomaar een greep uit de gebruiksvoorwerpen waar ik niet zonder kan. Deze apparaten gebruik ik dagelijks (oke mijn Blackberry gebruik ik elk uur) en ik vind het hele fijn apparaten. Met een blackberry kun je bellen, smsen, pingem, emailen, foto's maken, muziek luisteren, spelletjes spelen, word-documenten openen etc, eigenlijk is het gewoon een afspiegeling van mijn werkelijkheid. Maargoed genoeeg over mijn Blackberry liefde, een tandenborstel is net zo belangrijk. Nu zul je misschien denken, wow heeft je tandenborstel nog meer functies dan je Blackberry. Ik moet je teleurstellen, mijn tandenborstel kan maar een ding en dat is tanden poetsen, maar dat is al meer dan genoeg.

Maar er zijn ook gebruiksvoorwerpen waar ik nog steeds niet weet wat ik ermee aan moet. Neem nou tandenstokers.Hoe handig ik mijn tandenborstel ook vinden, tanden poetsen alleen is niet genoeg. Van mijn tandarts moet ik ook flossen of tandenstokers gebruiken. Nu probeer ik eens in de zoveel tijd weer om mijn tanden te stoken met van die houten tandenstokers van paradontax en nu weet ik niet of mijn tanden te dicht op elkaar staan of dat die stokers gewoon heel dik zijn, maar op de een of andere manier eindig ik altijd met een mond vol housnippers! Denk ik handig even dat velletje van mijn appel weg te halen, vervolgens zitten er naast dat appelvelletje nog allerlei splinters van die tandenstoker in mijn mond, omdat ze telkens weer afbreken.


Een ander ding is de ronde haarborstel. Keer op keer zie ik op televisie of in tijdschriften weer hoe visagistes de mooiste kapsels maken met zo'n ronde borstel en een fohn. Maar elke keer als ik dit zelf probeer eindigt de ronde borstel ergens halverwege in mijn haar en duurt het minstens een kwartier voordat ik hem (samen met 30 uitvallende haren) los heb gekregen.

Dan is er nog zoiets als het douchegordijn. Lang lang geleden hadden wij thuis ook een douchegordijn en op een of andere manier werd ik toen nog vrolijk van het zonnebloemprintje op het douchegordijn, tegenwoordig heb ik er een hekel aan. Op de een of andere manier zit ik namelijk altijd vast geplakt aan het douchegordijn. Nu is het niet zo dat ik heel wild douche, maar meestal gaan douchegordijnen in combinatie met kleine douches. Zo was ik laatst in een hotel met in de badkamer een douche/bad met jawel een douchegordijn. Tijdens het uitspoelen van mijn haar draaide ik me om en vervolgens zat het douchegordijn vast geplakt aan mijn bovenbeen. Ik bedacht me gelijk dat ik vast niet de enige was bij wie dit gebeurde en dat dit zelfde douchegordijn voor mij al vast aan honderden andere bovenbenen was vast geplakt! Nu weet ik wel dat je onder de douche meestal schoon bent, het idee vind ik niet fris.

Ben ik de enige of hebben jullie ook gebruiksvoorwerpen die jullie het liefst gelijk in de prullenbak gooien?

4 opmerkingen:

  1. Hahaha Lisa, heel herkenbaar. Nagelak, lukt me nooit netjes te lakken, vroeger liplijntje met potloodje (leek wel een enge clown),en ook mijn haar fohnen lukt nooit mooi, Wimperkrultang?? Leuke spierwitte kleding een dag goed houden....?? En zo kan ik ook nog wel een uurtje door gaan. Je hebt het niet van een vreemde! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ieeewww douchgordijnen aan je been whaaaahahahha iiiiiiiew!
    Ik sta al met slippertjes in openbare douches (ook in een hotel ja). Gordijnen raak ik dan ook niet direct aan. Laat staan dat ik een hotelbad prettig vind. Alsof ik tussen de huidschilvers lig van een ander. En dan nog erger: kinderen die in het bad zijn geweest. Terwijl ik dit schrijf besef ik heel goed dat ik soms wat ver ga. Pinautomaten ok, maar dit is wellicht wat heftig.
    Maar dat is vast allemaal minder herkenbaar voor de medemens.

    verder heb ik een hekel aan ronde borstels. regelmatig borstel ik mijn haar zelfs niet: het heeft geen toegevoegde waarde aan mijn kapsel/model. Mijn haar zit nooit in de klit en het droogt van natura hetzelfde op als ik het fohn. Ik kan er niets mee. Ik probeer regelmatig het een en ander, het resultaat zijn lamme armen en nog hetzelfde kapsel. Zelfs verfen gaat moeizaam: me haar accepteert weinig verf.

    Ik ben benieuwd of je al weet wie ik ben. Leuke test met lies woehooee. Ik denk dat de pinautomaat mijn identiteit heeft verraden. Jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eigenlijk alles wat voorbij flitst tijdens het zappen op Tell Sell. 'Iedereen' wordt er knapper, slanker en fitter door...behalve ik! Dan ook die handige huishuidhulp'jes' waar ik 3 uur mee bezig ben om het in elkaar te zetten. En vervolgens sta ik het pannekoekbeslag toch maar met de hand te kloppen. Je verhaal is zo herkenbaar! De ergste dingen zijn waarvan je zonder gebruiksaanwijzing niet weet waar het voor is. En met gebruiksaanwijzing niet werkend (zoals het hoort) krijgt. Ik hou van snel en makkelijk. Zal het daaraan liggen???

    Ik ga nu even die krulborstel uit m'n haar knippen...;-)

    BeantwoordenVerwijderen