donderdag 30 december 2010

Happy Newyear

Ik houd van december. Ik haat januari. Ik schrik me sinds 29 december elke keer opnieuw weer rot van al gillende keukenmeiden en knallers. Ik heb een hekel aan goede voornemens. Als je iets wilt veranderen moet je dat gelijk doen, waarom perse 1 januari. Juist door de druk van het 'moeten' falen de meeste goede voornemens toch. Nee, Oud&Nieuw is niet mijn feest. Ik heb altijd het idee dat alles in het nieuwe jaar anders moet, dat alles dan beter moet. Terwijl ik het oude jaar prima vond. Ik heb het idee dat oud&nieuw de avond van het jaar moet worden en dat je zo spetterend en knallend mogelijk het nieuwe jaar in moet gaan, alsof je zelf een vuurpijl bent.

Van alle 'beste van 2010' en 'top 100 allertijden' word ik meestal een beetje melancholisch, sommige liedjes herinneren me aan leuke, soms ook verdrietige herinneringen en dan besef ik hoe snel de tijd gaat.

Het is me nog nooit gelukt om oud&nieuw samen te vieren met al mijn familie, al mijn vriendinnen en Jorn. Het is altijd kiezen met wie ik het dit jaar nu weer vier en op een of andere manier wil iedereen met oud&nieuw iets heel anders.

Maar ik houd wel van appelbeignets en champagne, daarom ga ik er toch maar proberen om morgen een leuke avond van te maken. Een mooie reden om me weer in een van mijn feestjurken te hijzen.

Een gelukkig en gezond nieuwjaar voor jullie allemaal! Ik ga gewoon door met war ik mee bezig was, geen goede voornemens voor mij. Tuurlijk zijn er wel dingen die ik kan veranderen, maar daar heb ik geen nieuw jaar voor nodig. Volgend jaar geef ik echt zelf een feest, of ik ga op vakantie.

Liefs,

Lisa

2 opmerkingen:

  1. Jij ook een gelukkig nieuwjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Lies, Ik houd er ook niet van. Het enige dat er fijn aan is, is de vakantie (helaas geldt ook dat voor jou niet!) Kerstboom eruit, ramen lappen en over tot de orde van de dag...En dan zeggen 'O, zo gezellig als Chris Rea (die in al die jaren nooit zijn huis heeft kunnen vinden) weer op de radio is'...
    Toch wens ik je nu heel veel gezondheid, liefde en geluk voor 2011. Maar dat wens ik je eigenlijk altijd. En dus niet alleen begin januari!

    Liefs, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen