woensdag 1 december 2010

Just say hello

Met temperaturen van -5, een ijskoude wind en een dik pak sneeuw worden maar weinig mensen vrolijk. Tel daarbij de nodige stress voor gedichten, suprises en cadeautjes bij op en het resultaat is een niet al te gezellige medeburger. Ik ben ook niet altijd een van de vrolijkste, helemaal niet smorgens vroeg als het nog donker is buiten en mijn haar zit vastgevroren aan mijn linker oor. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat mensen niet fluitend op hun fietsje zitten.

En ik weet dat ik niet de enige ben, want het is me de afgelopen dagen niet gelukt s'ochtend, ook maar een lachend gezicht te vinden in de metro of bus. Zodra ik de metro in stap heb ik het idee, dat er iets heel ergs is gebeurd, want de meeste gezichten staan op onweer. De buschauffeurs denken er net zo over, want een 'goedemorgen' of 'hallo' is toch echt teveel gevraagd.

December hoort een van de gezelligste maanden van het jaar te zijn. Niemand wordt blij van deze kou, maar wij hebben tegenwoordig verwarmings, warm water, electrische dekens en uggs. Dat was in de ijstijd wel anders! Vergeet de gedichtenstress of het aantal cadeautjes dat je nog moet kopen. Normaal vind ik het heel irritant als "Just say hello" van Rene Froger telkens wordt gedraait. Maar nu mag het liedje best vaak worden gedraait, want een glimlach en een 'hallo' is toch niet teveel gevraagd?

Ik zal het goede voorbeeld geven, vanaf morgen zit ik met een big smile in de bus, hoe koud het ook mag zijn!

6 opmerkingen:

  1. Dankje voor je reactie op mn blog! Heb zelf voor beide vormen een zwak. Naar verhalen over etentjes met Kate Moss en je eigen chauffeur kun je opkijken en denken 'wauw'. Waarom anders kijken gewone mensen zo graag naar celecrity's en itgirls? Aan de andere kant is het ook leuk je juist met iemand te kunnen identificeren en beseffen dat iemand ook maar een gewoon mens is.

    Overigens probeerde ik met mijn eerste variant-blogs niet mensen me te laten bewonderen ofzo, het was altijd een knipoog en een vergroting van de werkelijkheid. Dan had ik van mijn laatste stufi-centjes een taxi genomen, en dan zei ik: is het niet geweldig, mijn leven als een New Yorkse?

    Enfin, thnx nogmaals voor je berichtje!

    Liefs Suusje Q.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Por tua tez morena, ah Madrid, me remeto!
    Aos campos engrandecidos de outros prados
    Ao som da castanhola te prometo
    Dançar à luz da noite em teus braços!

    Ah Madrid, aos teus lábios me converto!
    Delicadamente com meu vestido harmonioso,
    Que pareço por vezes ser a criança e o brinquedo.
    E numa bela canção, cantas pra mim orgulhoso!

    Pelas terras, Madrid - tão sensuais d’ Espanha
    Paira o meu olhar por ti apaixonado...
    Que rogo aos deuses catalãs!

    Ter teu corpo colado à minha alma, e estranha
    Sinto-me que já me guias do passado
    Quem sabe nasci um dia naquele clã!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen Lis (doe ik het goed?), het is inderdaad zo dat er veel, heel veel mensen veel en vaak sjaggerijnig (gek woord eigenlijk...) zijn. Hallo en dag kost niks.
    Ik word daar opstandig van. Als ik dan bijvoorbeeld een deur openhoud voor iemand en ze stieren zonder iets te zeggen naar binnen zeg ik heel overdreven: Graag gedaan! Moet je ze eens zien kijken. En vrolijk zijn heeft ook z'n voordelen: lachen is nl. gezond.
    Dus Lis, bij deze wens ik je een mooie, gezellige dag! :-)

    Liefs, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha herkenbaar... de meeste mensen lijken gestrest als je op straat rond kijkt, inderdaad.

    Leuke blog (lekker veel schrijfstukjes!), elkaar volgen? Ik volg je:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat het door de uggs komt.

    BeantwoordenVerwijderen