donderdag 3 september 2009

Na regen komt zonneschijn, toch?

De slippers zijn langzaam aan het verdwijnen, terwijl je steeds meer uggs ziet verschijnen. Het is tegenwoordig om 9 uur al echt donker en zonder jas over straat lopen zit er dan ook niet in. Voor mijn gevoel heeft de zomer heel lang geduurd, denk dat dat komt omdat ik eind mei al naar Valencia ging en vanaf toen alleen maar mooi weer heb gehad. Het was best wel een mooie zomer in Nederland, helaas vaker doordeweeks dan in het weekend. En ik heb ook wel weer zin om lekker op de bank voor de tv met een kopje thee te zitten, terwijl het buiten keihard regent! Ik hoop wel dat het zondag droog is, want dan vier ik mijn verjaardag: gezellig picknicken in het Vondelpark met mijn vriendjes. Ga zaterdag met Jorn inkopen doen en allerlei hapjes maken. De komende dagen veel regendansjes doen dus!

Maandag is het echte studeren voor mij begonnen! Ik voelde me net alsof ik naar de eerste klas ging! Gaat mijn wekker wel op tijd? Wat moet ik meenemen? Welk gebouw en welke collegezaal moet ik zijn? Gelukkig begon mijn eerste college om 11 uur zodat ik s'ochtends nog de tijd had om mijn rooster nogmaals te checken. Uiteindelijk was ik op tijd en in het goede gebouw. De collegezaal zat wel helemaal vol! En in de tussentijdse pauze stonden er zelfs bewakers voor de deuren naar de kantine/toiletten wegen brandgevaar. Ik vind de colleges tot nu toe echt superleuk! Bij Hedendaagse mediacultuur hebben we het over 9/11 gehad en daarbij artikelen en fragmenten bekeken, bij mediageschiedenis ging het vooral om de oorspong media zo hebben we over Plato, Edison en Plateau geleerd. Werkgroep televisie was ook leuk, ik heb een leuke groep namelijk en een leuke docent. Ze is Duits en houd erg van 'Puntlichheit'. Ik ben zeker niet de oudste, ik heb namelijk een klasgenoot(je) van 62! Keken wij vroeger allemaal naar Telekids, Villa Achterwerk, Pippi Langkous en Fox Kids, Wout keek vroeger naar 'Dappere Dodo' ik ben benieuwd wat voor nieuwe oude programma's ik de komende week allemaal nog leer kennen.

Het leuke aan de Oudemanhuispoort en de Uva is, dat ik binnen 1 minuut in de stad is! En dat is eigenlijk heel verleidelijk: coffee company op 5 minuten afstand, h&m 5 minuten afstand, 2 bioscopen op 5 minuten afstand. De verleiding is groot om even snel de stad in te duiken. Dinsdag even met Melody koffie gedronken bij Bagel & Beans en een leuk plannetje bedacht. Vanmiddag voor het eerst 'gestudeerd'! En dat viel best tegen ik heb dan wel maar 2,5 dag les ik denk dat ik mijn vrije uurtjes ook echt goed moet gaan benutten. Ik moet namelijk gemiddeld 100 blz. per week en tientallen fragmenten bekijken + diverse artikelen lezen. Moet nog even een handig systeem vinden en alles op orde krijgen. Ik heb nu ook nog niet al mijn boeken dus kan nog niet alles doen. Net gezellig met Ai-Lien bij Lianne gegeten; Pizza en ijs. Lekker slecht dus. Lianne woont nu voor een maandje op de Amstel, 2 minuten van Rembrandtplein, dus we hebben bij Haagendaz even een ijsje gehaald. Morgen na 2 weken weer werken bij Iens.

Nu duik ik lekker mijn bedje in, vind het altijd zo gezellig als het buiten regent en ik in mijn bed lig! Dan kan ik me heerlijk verstoppen in mijn dekens.

2 opmerkingen:

  1. Lieve Lis,

    Heerlijk dat je 'dagelijkse' bezigheden weer te lezen zijn! Ik geniet!
    Is het een idee dat je alle fragmenten achter elkaar zit en vanuit je bedje (met kop thee) alles bekijkt? ;-)
    Deze week nog even een beetje nazomer. Maar ook ik loop weer op Uggs (okee ik beken, ik stop zomers niet met dragen ervan...)
    Het lijkt mij een leuke studie maar wel veel. Maar we weten inmiddels dat je een doorbijter bent dus ook dit gaat jou lukken! SUCCES!

    Liefs, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Marieke! Haha ik wist helemaal niet dat je me stukjes las! Ik schreef het ook meer voor me zelf eigenlijk, leuk zeg. Ja misschien is het beter als ik alles thuis kijk, ben in het filmmuseum namelijk al in slaap gevallen!

    In de zomers ruil ik mijn uggs in voor uggsslippers! Ik zit savonds ook al met een dekentje op de bank, maar dat komt misschien doordat ik een vader heeft die de keukendeur altijd open houd ;).

    xx

    BeantwoordenVerwijderen