woensdag 16 september 2009

Zaterdag had ik met Carmen afgesproken bij de Coffee Company in de Beethovenstraat. Aangezien ik nog steeds geen scooter heb, ik geen zin had om een weekendovchip te kopen en ik te laat was op gestaan om naar de sportschool te gaan besloot ik op om de fiets naar de stad te gaan! Tenslotte was het ook een van de laatste zomerdagen.

Vanochtend had ik weer zo'n sportief fietsplan: met mijn fiets naar holendrecht, fiets in de metro en vanaf Waterlooplein naar de Uva! Het klonk leuk, maar de uitvoering was wat minder leuk! Het begon al met tegenwind en een fiets zonder versnelling (hij stond superlicht en ik hou er van om zwaar te trappen waardoor ik als een gek moest trappen en 2 keer zo lang deed over mijn fietsrit. Toen moest ik met de lift omhoog, ik denk dat er een mannetje boven zat en met en touw de lift om oog trok want ik deed maarliefst 3 minuten over 3 meter! In de metro heb je speciale wagons waar je met de fiets in mag, ik stond gelukkig precies voor de goeie. Je kan je fiets dan tegen zo'n paal neer zetten, ik zet mijn fiets neer ga op een bankje zitten en BOEM!, mijn fiets valt om iedereen keek maar niemand die wat zou doen. Ik heb mijn fiets toen maar de hele rit bij gestaan om eventuele schade en getraumatiseerde metrogangers te voorkomen. Door dit 'avontuur' was ik wel 5 minuten te laat voor college. Omdat er achteraan nergens meer plaats was, moest ik voorin zitten en de hele zaal doorlopen terwijl zo'n 300 leerlingen me aankeken. Op een gegeven moment stopte de leraar met zijn verhaal en keek mij lichtelijk geirriteerd aan. Ik voelde me nogal sukkelig! Later bleek dat hij net had verteld, dat iedereen voortaan op tijd moet komen omdat hij het vervelend vind als mensen later binnen komen en en precies daarna kom ik binnen lopen! Slim.

Verder vind ik mijn studie binnen de collegezalen superleuk! Afgelopen maandag hadden we het over 'Lost' en over de Titanic. Als de marconist van de reddinsgboot in de marconikamer had gezeten in plaats van buiten op het dek stond, dan was de noodoproep van de Titanic eerder binnegekomen en hadden er veel meer mensen kunnen worden gered (dan waren Kate en Leonardo nu gewoon bij elkaar ;) ). Buiten de collegezalen, thuis achter mijn bureauboeken vind ik het ineens allemaal niet meer zo leuk. Het gaat dan over Plato, telegraaf, actieve audience, male gaze, analyses, ideologie en dat dan allemaal in het Engels! Ik moest maandagochtend om 09.00 mijn eerste Essay inleveren, dit word dus mijn eerste cijfer. Zondag heb ik meerdere malen overwogen om te stoppen met mijn studie, het was namelijk half 2 toen ik dat rot Essay af was (ik heb er 10 uur aangewerkt). Het zal wel bij het studeren horen, maar niemand heeft me de opdracht uitgelegd en ook is er geen uitleg gegeven over de tekst. Ik vrees een onvoldoende!

Buiten dat Essay om heb ik nog niet zoveel voor school gedaan! Ik kan me vaak slecht concentreren of ik ben best moe en dan kies ik ervoor om tv te kijken of om naar de film te gaan. Maarja wat wil je! Ik krijg voor mijn werkgroep Televisie opdrachten om naar tvseries, nieuwsuitzendingen te kijken om deze te analyseren! Vroeger keek ik bijna nooit tv, maar onder het mom van 'ik kijk huiswerk' breng ik nu meer tijd achter de tv dan achter mijn boeken door!

Genoeg over mijn studie, ik ga naar de bioscoop! (Ik heb een boek film history, films kijken mag dus ook!)

Liefs

1 opmerking:

  1. Leuk stukje Lies. Al het begin is moeilijk. Komt wel goed met jou.

    xx

    BeantwoordenVerwijderen