donderdag 14 januari 2010

Ritje zweetoksel

Omdat Nederland de afgelopen weken in de ijstijd is beland durf ik het niet aan om op mijn scooter te stappen. Niet alleen de ijskou maar ook de gladde wegen zijn nou niet bepaald ongevaarlijk. Zo komt het dat ik al een maandje met het openbaar vervoer reis.

Afgelopen dinsdag had ik bij Jorn geslapen en ik had het plan om dan s'ochtends vroeg gelijk door te gaan naar de sportschool. Ik dacht dat om 9 uur de spits wel voorbij zou zijn, dus dat ik gerust in mijn joggingsbroek, zonder make-up en ongewassen haren de deur uit kon. Bij de tramhalte aangekomen was ik de enige bij de halte. Maar het werd als maar drukker en drukken en na 10 minuten was er nog geen tram. Na 20 minuten stond de halte helemaal vol en inmiddels nog geen tram! Ik voelde me aardig bekeken zo met mijn gezicht even wit als de sneeuw en de combinatie rubberducks+grijze joggingbroek. Na 25 minuten kwam er eindelijk een tram.

Helaas moest ik ook nog met de metro en ik was helaas niet de enige. De metro was propvol en toen moesten er ook nog eens ruim 40 mensen bij. Zo kwam het dat ik om 9.15 in mijn sportkloffie met vette haren en een bleek gezicht met half Amsterdam in de metro stond! Dat was nou niet precies waar ik op gerekend had. Het nadeel van zo'n propvolle metro is dat je ongeveer met je neus in andermans oksel staat. En ik weet niet hoe, maar er zijn mensen die het kunnen presteren om om 9.15 in de ochtend(lijkt mij dat je dan net hebt gedoucht) met deze ijskou toch nog naar zweet kunnen ruiken! En geloof mij, deze mensen hadden geen sportpakje aan zoals mij, dan had ik het nog enigszins kunnen accepteren, nee ze waren gewoon netjes gekleed.

Toen ik eindelijk een zitplekje bemachtigd had, leek het net alsof ik naast een pakje Conimex nasikruiden zat. Dit was helaas niet het geval, waarschijnlijk had de man naast mij of ontbeten met nasi en anders kan ik me geen andere reden bedenken dan dat hij in de kruiden en specerijenhandel werkt!

Wat was ik blij toen ik eindelijk de sportschool bereikt had! Gelukkig was het in de bus niet zo druk en kon ik rustig bijkomen van het uurtje sporten.

Helaas heb ik de aankomende weken geen vrij, ik heb mijn tentamen van gister niet gehaald! 27 januari heb ik de herkansing, de herkansing gaat alleen niet over dit tentamen maar om het nog even iets moeilijker te maken komt de tentamenstof van het vorige tentamen er ook nog bij! Ik vraag me af wanneer de bibliotheek om huur gaat vragen, aangezien ik daar nu weer heel wat uurtjes zou slijten. Voor mijn eindopdracht van Digitale Media heb ik met grote verbazing een 8.5 gehaald! Ik had mijn verslag over Twitter in een dag in elkaar geflanst en heb er voor mijn doen eigenlijk weinig aangedaan. Ik heb vooral alles opgeschreven wat in me op kwam, zonder er teveel over na te denken en kennelijk brengt dit toch goede resultaten op.

Op naar de zomer! Tegen de kou kan ik me inmiddels wel kleden, maar tegen stinkende openbaarvervoer mensen is helaas nog niets te doen!

Liefs,

Lisa

5 opmerkingen:

  1. Ik weet dat je gek op reizen bent. Maar ik weet nu ook zeker dat met het openbaar vervoer daar China of Japan nooit een reisbestemming van jou gaat worden...
    Je zou ook je sporttas de volgende keer kunnen vullen met die lekkere geurtjes. Dan kom je, misschien misselijk, maar met een goedgevulde portemonnee in de sportschool. "Een bom!" roepen zou ik tegenwoordig ook niet doen. Voor je het weet word je uitgeleverd aan Obama. En Amerika bezoeken op die manier is denk ik geen ideaal reisdoel... Of ze zeggen in de metro: "Goh, wat leuk. Ik heb er ook één! Laat je jouwe eens zien"
    Zonde van je tentamen maar je maakt het wel weer goed. Daar heb ik alle vertrouwen in! SUCCES!

    Kus, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha ik vind jou reacties altijd zo leuk om te lezen Marieke! Ik hoop dat ik voortaan gewoon weer lekker met de scooter of fiets kan, of ik zal gewoon uitgebreid deodorant opspuiten als in de metro sta ;). xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Brr dat is het nadeel van overvolle trams en metro's: je leert je buurman net iets beter kennen dan de bedoeling is :+

    Jammer van je tentamen trouwens! Is dat toevallig wetenschapsfilosofie? Aangezien ik zeg maar ook de herkansing daarvan moest maken vorig jaar en toen ook even alle stof moest leren...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tsja ze kunnen dan wel net gedoucht hebben (en ook dat kun je je afvragen), maar een zweetlucht komt alleen van oud zweet in niet gewassen kleren. Vers zweet ruikt namelijk niet, omdat de bacterien zich niet hebben kunnen vormen. Heel vies eigenlijk, als je er bij stilstaat! Overigens werkt dan ook deo opspuiten dan niet meer, niets help eigenlijk meer, of het moet zijn het overstemmen met een andere geur - zo is ooit de "Eau de Cologne" gebruikt: om zweetlucht in ongewassen kleren te overstemmen!

    Enige remedie is: door je mond inademen! Heb je meteen geen last meer van nasi kruiden en andere minders smakelijke geuren. Nog steeds een nare gedachte, maar het helpt wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lies..We eten vanavond nasi, ben alleen de kruiden vergeten.
    Zou jij op weg naar huis wat mee kunnen brengen.

    Tot zo.

    Xx Mama

    BeantwoordenVerwijderen