vrijdag 8 januari 2010

Tentamens

En alsof het niet anders kan, 3 keer raden wat voor mensen ik vandaag tegen kwam op het station? Juist, niet 1 maar 2 donateurwervers. Ze begonnen dit keer anders dan normaal: 'Oxam Novib'? Waarop ik gelijk zei, nee ik steun al genoeg goede doelen (een klein leugentje om bestwil?) 'WNF, dan misschien?' Nee sorry echt niet. Toen probeerde hij het nog een keer: 'Een knuffel dan misschien?' Ze deden het op een leuke manier, anders dan de meeste donateurwervers, maar ik blijf bij mijn standpunt.

Sinds 3 januari kun je mij dageljks vinden in de Openbare Bibliotheek van Amsterdam, dinsdag heb ik er 9 uur doorgebracht. Nee, ik ben niet bezig met een missie om alle boeken van de biblotheek te lezen, maar ik heb tentamens! Eigenlijk heb ik maar 1 tentamen en moest ik vandaag een verslag inleveren dat voor 40% meetelt voor het vak Digitale Media.

Aanstaande woensdag heb ik dus een tentamen, waar ik een 6 voor moet halen. Want als ik een 6 haal, heb ik dat vak gehaald. Maar het meest leuke is dan misschien nog wel dat ik dan van 13 januari t/m 1 februari vrij heb (tenzij ik het Twitterverslag moet herkansen). Maar er moet eerste nog heel worden geleerd. Afgelopen zaterdag schoot ik nogal in de stress omdat ik nergens kon vinden wat ik nou precies moest leren. Ik gebruik een ouder boek, voor dit oudere boek stond voor het vorige tentamen een apart bestandje met alles wat je moest leren. Voor het aanstaande kon ik alleen nergens iets vinden. In mijn wanhoop heb ik toen maar alle 400 studenten een mailtje gestuurd, met de vraag of iemand mij kon vertellen wat je moest leren als je het oudere boek had. Ik kreeg gelukkig meer dan 20 mailtjes terug. Maar wat bleek? Ik heb voor het vorige tentamen ook al alles voor dit tentamen geleerd! Kennelijk moest je zelf de hoofdstukken uit dat bestandje verdelen. Ik vond de stof voor het vorige tentamen al zo belachelijk veel maar als je je bedenkt dat ik zo'n 10 hoofdstukken (meer dan 100 blz.) teveel heb geleerd, is dat ook niet zo heel raar! Helaas zijn er ook nog 2 andere boeken die ik moet leren.

Vanavond even lekker een avondje niets doen en dan morgen weer op naar mijn nieuwe stamkroeg, de OBA ;). Met het vooruitzicht dat ik misschien wel in januari 3 weken vrij kan zijn, houd ik het een beetje vol in de bibliotheek!

Liefs,

Lisa

3 opmerkingen:

  1. Drie weken vrij? Dat klinkt goed! Succes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oeh! succes met dat. drie weken vrij is idd niet verkeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De nieuwe bibliotecaresse (3x de woordwaarde-Scrabble): Lisa!!!
    Wel lekker dat je vast vooruit geleerd hebt. Al ging het niet met opzet...
    Heel veel succes, sterkte en zet 'm op! Geniet straks lekker van je welverdiende (wintersport)vakantie in eigen land!

    Liefs, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen