zaterdag 5 december 2009

Het heerlijk avondje is gekomen..

Wat ben ik blij dat ik geen suprise hoef te maken dit jaar. Niet dat ik knutselen zo erg vind, ik vind het eigenlijk hartstikke leuk, ik doe het alleen veel te weinig. Maar met suprises komt het op een of andere manier altijd zo uit dat je het net zolang hebt uitgesteld, dat je alles de laatste dag nog even moet maken. Gevolg is dat je tijdens het 'heerlijke avondje' met verf in je haar, lijm aan je vingers en een rode kop van al het harde werken, gestresst zit toe te kijken hoe jouw suprise waar je al met al toch 5 uur de tijd in hebt gestoken binnen 2 minuten gesloopt word!! En vaak is het ook zo dat de materiaalkosten meer hebben gekost dan het cadeautje zelf. Hoe leuk een suprise soms ook gaan zijn, meestal eindigt hij toch in de prullenbak! Zonde dus.Gedichtjes maken vind ik wel weer leuk! Het zegt meestal veel meer over een persoon, je zit niet onder de verfspatters en een gedichtje bewaar je ook gemakkelijker.

Afgelopen donderdag heb ik Sinterklaas gevierd met mijn werk. We hadden het bij mijn baas thuis geweest en het was erg gezellig! Gewoon een cadeautje en een gedicht, geen suprise. Ik was al de hele week bezig om te achterhalen wie Lianne nou had getrokken, ze had namelijk een gedicht van 4 kantjes. Toen ik mijn gedicht opende en zag dat mijn gedicht 4 kantjes was, wist ik gelijk waarom ze niet wilde vertellen wie ze had!! Ik had een heel leuk gedicht, het ging echt over mij! Diezelfde middag zei ze dat ze nog een klein cadeautje nodig had, dus ik zei: nou dan koop je toch een chocoladeletter. Alle letters waren alleen al uitverkocht bij de AH, dus ik zei van nou ik neem er dan wel eentje mee. Om deze vervolgens weer terug te krijgen ;), alleen dat wist ik toen nog niet! Mijn gedicht viel gelukkig ook in de smaak, Marcel kon er erg om lachen (ik had er ook wel eventjes aan gewerkt).

Gister hadden Jorn en ik 4,5 jaar verkering. Afgelopen 3 jaar was in juni steeds 1 van ons in het buitendland, dus meestal vieren we het dan wat uitgebreider op 4 december. We klinken nu echt als een getrouwd stel, maar dat valt hartstikke mee hoor! Ik moest tot 6 uur werken. We hadden om 9 uur bij Bar Italie gereserveerd. Ik wilde daar al een tijde heen, maar was steeds te laat met reserveren. Bar Italia is pas 6 weken open en het is steeds ontzettend druk, vandaar dat we ook pas om 9 uur konden eten. We zijn dus eerst naar New York, I love you geweest. Superleuke film trouwens! Het zijn allemaal korte stukjes over mensen die, heel logisch, in New York wonen. Je krijgt dus steeds een stukje van iemands leven te zien. Er zit niet echt een verhaal in, maar dat miste ik ook helemaal niet. Het was enorm druk bij Bar Italia, je hebt een groot cafe gedeelte en een nog grotere eetgedeelte. Het heeft een hele stoere strakke inrichtig, maar toch erg gezellig. Ook is er een open keuken, dat vind ik altijd wel erg fijn, dan zie je waar je eten vandaan komt ;). Tijdens het eten zag ik ineens Birgit lopen (meisje die ik in Valencia heb ontmoet, zij woont ook in Amsterdam). Op het eerste gezicht herkende ze me helemaal niet, dus ik dacht ze negeert me. Dat was niet het geval, we hebben even snel geklets. Want Birgit was manager van Bar Italia en ze was superdruk. Ik wist we dat ze in Amsterdam woonde, maar was er nog nooit tegen gekomen. Was erg grappig om haar daar weer even te spreken. Een meisje van me oude school bediende ons, it's a small world! Toen we de rekening wilde vragen, kwam Birgit ons mededelen dat we nog een toetje van het huis kregen, tiramisu en passievrucht ijs. Gevolg is dat ik nu nog steeds vol zit!

Vanavond gaan we thuis een klein beetje Sinterklaas vieren. Geen gedichtjes, geen suprises, gewoon een paar kleine cadeautjes,gezelligheid en lekkere hapjes!

Fijne avond allemaal.

Liefs,

Lisa

4 opmerkingen:

  1. Suprises zijn wel heel leuk, maar daar heb ik ook echt geen tijd voor :O en dit jaar vieren we alleen sinterklaas thuis (niet op mn werk of met vrienden) dus dan heb ik al helemaal de kans niet.. dus ik ga ook voor gedichtjes!

    Gefeliciteerd trouwens met de 4,5 jaar samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, nee. Ik wil altijd op je leuke, komische verhalen reageren maar...je gaat te snel, je leeft te snel en je maakt teveel leuke dingen mee :-)!
    Ik zie het echt voor mij, overal lijm, papier en bende. En dan heb je net bedacht dat je een leuke hoed wilt knutselen en is ie eindelijk af bedenk je toch dat het meer op een moorkop lijkt en het dat dan maar moet worden...
    Leuk samen met Jorn eten voor jullie 4,5 jaar samenzijn. Arie en ik doen dat ook maar dan moet ik het klaarmaken (in m'n eigen keuken. Boerkool ofzo). Meestal zijn jullie wel ergens ter wereld dus nu in eigen land op z'n Italiaans. Gezellig!

    Ik kijk alweer uit naar je volgende doldwaze avontuur want het gaat nooit eens normaal en lekker rustig, volgens mij ;-)

    Liefs,

    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd! Al 4,5 jaar, wauw! :)
    Klinkt als een gezellig avondje uit trouwens. Die film wil ik ook nog zo graag zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha Marieke, ik moet altijd zo lachen om jou reacties!! Dat is inderdaad altijd zo en dan moet je degene die je hebt getrokken in je gedicht nog maar even uitleggen wat het nou precies is.

    BeantwoordenVerwijderen