dinsdag 29 december 2009

Oud&Nieuw stress

Ik heb last van Oud&Nieuw stress of misschien beter gezegd Oud&Nieuw vrees. In Oktober begint het al, je hebt net je zomerjas omgeruild voor winterjas en dan krijg je de vraag: 'Weet je al wat je met oud&nieuw gaat doen?'. Ik ben niet zo'n planner wat dat betreft, dus ik heb dan in Oktober nog geen idee. Het is nu 29 december en ik heb eigenlijk nog steeds geen idee wat ik met Oud&Nieuw ga doen.

Ik ben misschien een van de weinige, maar ik vind Oud&Nieuw dus eigenlijk helemaal niets. Je sluit de gezelligste maand van het jaar, December af om vervolgens in de meest depressieve maand van het jaar, Januari terecht te komen! Zo gezellig ik de maand December vind, zo depressief vind ik de maand Januari. Dit jaar is het dan ietsje anders, 2009 was namelijk niet echt het jaar van mij en mijn familie en 2010 mag eigenlijk heel snel beginnen, met de hoop op heel veel meer gezondheid en geluk. Maar Januari blijf ik een rotmaand vinden.

En dan is er nog een ander probleem; ik wil op Oud&Nieuw het liefst samen zijn met alle mensen die me dierbaar zijn. Maar op een of andere manier lukt het nooit om en met mijn familie, vrienden en vriendje tegelijk te zijn! Dus dan moeten er keuzes worden gemaakt en laat dat nou net mijn zwakste punt zijn. En al die andere mensen hebben ook nog eens een voorkeur, de een wil niet naar een duur feest, de ander houd niet van een bepaald soort muziek, weer een ander blijft liever thuis en weer een ander zit in het buitenland.

En dan is er nog een ander probleem, omdat het maar een keer per jaar Oud&Nieuw is, moet je dat natuurlijk wel megaknallend, supergaaf en uitbundig vieren! Afgelopen jaar ben ik voor het eerst met Oud&Nieuw uit gegaan, op 31 December kocht ik een kaartje voor Loveland en heb een superavond gehad: goede muziek en leuke mensen! Het jaar daarvoor was ik op wintersport en ging ik om 12 uur sleetje rijden. Al die jaren daarvoor was ik nog onder de 16 en vierde ik Oud&Nieuw nog gewoon bij en met familie en vrienden. Maar nu ben ik inmiddels 19 jaar en is het niet meer spannend om eindelijk een keer tot 12 uur op te mogen blijven en daarna naar vuurwerk te kijken, nee dan is het pas spannend als je op een heel cool feest bent met de beste dj's van het land.

Thuis blijven is dus geen optie, naar een cafe gaan eigenlijk ook niet, want dat is zo gewoontjes en naar een van de discotheken gaan waar je normaal ook vaak komt is eigenlijk ook geen optie, want dat is ook maar gewoontjes. Daarnaast wonen mijn vrienden ook allemaal op andere plekken en hebben ook allemaal weer andere ideeen. Dit bezorgt mij heel wat stress. Jorn en ik bedachten vandaag om dan maar te vluchten naar Parijs en daar Oud&Nieuw te vieren, maar om mijn hele salaris te besteden aan een ticket vond ik toch net iets te ver gaan voor een knallend Oud&Nieuw.

Pff, wat ik dit jaar met Oud&Nieuw ga doen is me nog steeds een raadsel. Maar wat ik volgend jaar met Oud&Nieuw ga doen weet ik al wel. Ik geef mijn eigen feest, ik begin in juni met organiseren, zo weet ik zeker dat ik op tijd ben en dat ik alle leuke mensen om mij heen heb! Iemand alvast interresse?

Liefs,

Lisa

4 opmerkingen:

  1. Haha geniaal, gewoon je eigen feest geven. Al is een tripje Parijs natuurlijk ook geen gek idee. Fijne jaarwisseling in ieder geval, ik hoop dat je uiteindelijk een goede oplossing vindt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, heerlijk Lis om half 12 naar bed en gewoon de volgende dag wakker worden... Allemaal wachten totdat het twaalf uur is. Wie heeft het ooit verzonnen? Ben blij dat het niet iedere maand hoeft...
    Volgend jaar weet je in ieder geval zeker dat je rond 12 uur verpletterd bent van het regelen en organiseren. Ik zou het thuis geven ;-) dan heeft mama ook iets te doen (haha)

    Heel veel gezondheid, liefde en geluk voor 2010! Slechter dan 2009 zal het in ieder geval niet worden...X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als er héél veel champagne is, ben ik bij je O&N-party. Ik vond het grappig dat ik op je blog terecht kwam, want ik zie dat je Media&cultuur studeert. Heb 't vorig jaar zelf ook gedaan aan de uva :)
    Weliswaar voor een half jaar, want het werd me iets te pittig (vooral het dikke boek 'filmhistory' was een ramp!). Heb je al les gehad over Hitchcock, van ene Poolse vrouw, met Deeeutsch accent? Vreemde vogel was dat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @liefsfran: dat is ook toevallig zeg! Ja vreselijk dat boek Film History 13 januari een tentamen dus de komende week is Film History mijn beste vriend ;). Haha nee nog niet, wel van meneer Stauff, ook een Duitser met een heel irritant accent!

    BeantwoordenVerwijderen