maandag 28 december 2009

Rondje Noord-Brabant

Vrijdag 18 december om 15.00 uur begon mijn kerstvakantie, die in principe tot 8 januari duurt want dan moet ik een essay inleveren en 13 januari heb ik een heel groot tentamen! Mijn cijfer voor mijn vorige cijfer heb ik inmiddels terug, ik geloof het nog steeds niet helemaal want het was een 8! Een 8 voor een tentamen, dat had ik nou nooit gedacht. Voor mijn filmanalyse heb ik een 6,5, ik ben niet heel erg tevreden, maar ik heb het vak wel met een 7 afgesloten!

Kerstvakantie betekent natuurlijk kerst vieren. Kerst is eigenlijk altijd mijn lievelingsfeest geweest, maar dit jaar was het anders. Ik miste het kerstgevoel en ik had eigenlijk pas donderdag zoiets van: o,ja morgen is het kerst! Twee weken terug had ik al een kerstdiner gehad met mijn vriendinnen van de middelbare school, dit was alweer de 4 keer en het was erg gezellig! Het was de bedoeling dat ik op kerstavond met mijn ouders, broertje, oma en Jorn naar een vakantiehuisje in Brabant zou vertrekken. Maar vanwege het weeralarm(neem slaapspullen mee als u de weg opgaat) en de enorme gladheid wilde mijn ouders liever de volgende ochtend gaan, mijn moeder zag zichzelf al met slaapzakken langs de A2 staan. Jorn en ik zijn toch op kerstavond vertrokken en zijn gelukkig veilig aangekomen! Vrijdagochtend kwamen mijn ouders, Jesse en oma aan. Eerste kerstdag eigenlijk helemaal niets gedaan, behalve heel veel gegeten, spelletjes gespeeld en tv gekeken. Nooit geweten dat 'Wie ben ik' zo'n leuk spel kan zijn. Oma: 'Ben ik blond?' Wij: 'Ja!' Oma:'Ooh ben ik Ruth Jacott?

Zaterdagochtend moest Jorn helaas alweer naar huis toe. Wij zijn toen naar de Winterefteling gegaan. Vanaf ons huisje naar de Efteling was het slechts 19 km en ongeveer een kwartiertje rijden. Maar mijn vader vond het leuk om ons een stukje van Brabant te laten zien, zo kwam het dat we na een halfuur nog geen 1 bord met 'Efteling'erop hadden gezien. Mijn navigatiesysteem leek het ook wel een leuk plan om ons over boerenlandweggetjes te sturen. Met heel wat hulp van de lokale buurtbewoners, de een wat aardiger dan de ander kwam het dat wij een uur later in de Efteling aankwamen, gelukkig was de efteling tot 8 uur open! Mijn oom en tante waren er ook met hun kinderen. Het viel gelukkig mee met de drukte en we zijn toch nog in aardig wat attracties geweest, Langnek hebben we helaas niet kunnen vinden.

Zondag was het plan om naar safaripark de Beekse Bergen te gaan. Mijn moeder kon zich nog herinneren dat er vroeger een leeuw op hun auto zat en er apen en olifanten rondliepen, dus het leek ons dit keer wel leuk om met de auto te gaan. Zondag heeft mijn vader ons de andere kant van Brabant laten zien, want we hebben over een stuk van 25 minuten weer ruim een uur gedaan. Mijn navigatiesysteem heeft ons werkelijk door een rietveld geleid en we zijn er nog door heen gereden ook! Aangekomen in het safaripark, bleek dat de apen en giraffen binnen waren wegens de kou, je kon ze alleen zien tijdens de wandeling maar die werd afgeraden wegens de kou. We hebben ongeveer 15 soorten herten gezien en dat was het eigenlijk ook wel. Toen het eindelijk spannend werd en we bijna via het autoraam oog-in-oog stonden met een drommedaris, kwam de voerder aanrijden met een bak vol voer en weg was de Drommedaris.

De terugweg ging ietsje sneller, maar nog steeds niet volgens plan. Ik denk dat ik nu ongeveer elke dorpje in Noord-Brabant ken! Wonder boven wonder ging de terugweg naar huis, vandaag in 1 keer goed. Het was een erg gezellig weekend!

Net even naar de sportschool geweest om alvast wat kerstkransjes te verbranden en nu even lekker douchen.

Liefs,

Lisa

1 opmerking:

  1. Nog net de landkaart niet afgereden? Als het geen rondje 'Ronde Hoep' is kan de navigatie het niet meer aan...Wel leerzaam zo'n vakantie in eigen land. Het is toch belangrijk dat je iets van Nederland afweet en gezien hebt. Ook de smokkelwegen waar normaal niemand komt (knap dat jullie ze gevonden hebben ;-)) Vier dagen te laat thuis maar nog net op tijd voor oud en nieuw. Zou toch wat minder leuk zijn om het te vieren 'bij de boer'. :-)

    BeantwoordenVerwijderen