dinsdag 1 december 2009

Tik tak, tik tak.

21,20,19,18... workout is finished! De laatste loodjes wegen het zwaarst, is een veel gehoord gezegde. Dat is ook echt zo. Ik heb een soort angst voor tijd ontwikkeld. De een is bang voor spinnen, ik ben af en toe bang voor mij horloge.

Als ik in de sportschool bezig ben op een cardio apparaat stel ik hem altijd zo in dat hij opbouwt naar de totale tijd. Je ziet dus hoelang je al bezig bent. Meestal ben ik 20 minuten per apparaat bezig. Op een of andere manier is de laatste minuut altijd een hel. Het lijkt wel alsof ze die laatste 60 seconden stiekem verdubbelen. In mij hoofd heb ik al 5 keer tot 60 geteld en ben ik al lang bij 20.00 op mijn schermpje staat dan meestal zoiets als 19.18.

Hetzelfde heb ik als ik thuis college volg. Je ziet dan hoelang het totale college duurt en hoe lang het college al bezig is. De laatste 4 minuten lijken altijd in slow motion te worden afgespeeld. Ik zit mezelf dan intussen helemaal op vreten. Ik let totaal niet meer op het college, ik kijk eigenlijk nog maar hoe de secondes wegtikken.

Even irritant is het als je op de bus staat de wachten. De bus hoort om 15.07 te arriveren. 15.07; geen bus, 15.08; geen bus, 15.09; geen bus 15.12: wel een bus, met een buschauffeur die zich er totaal niet van bewust lijkt te zijn dat hij jawel, 5 minuten te laat is!

Hetzelfde heb ik als ik bezig ben met verslagen. Ik ben erachter gekomen dat ik om het kwartier mijn ogen laat afdwalen naar de rechteronderhoek om het computerklokje te checken. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik in 40 minuten, 1 zin op papier heb gezet. Waardoor ik in de stress schiet en me niet meer kan concentreren.

Normaal ben ik nooit zo van de goede voornemens, maar dit jaar heb ik er eentje. Ik mag aftellen totdat het 12 uur is en daarna is het afgelopen met dat neurotische klokkijken! Hebben jullie al goede voornemens?

Ik ga weer snel verder, want ik heb nog 11 uur en 9 minuten de tijd om mijn essay af te hebben!

Liefs,

Lisa

3 opmerkingen:

  1. Oh, dat is herkenbaar. Heb ik altijd het laatste kwartiertje op m'n werk, dan werk je al langzaam toe naar het moment dat je de deur achter je kan dichtgooien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaa, zeer herkenbaar, en dan vooral op het werk! Ik had een paar maanden een heel saai baantje op de zaterdag en dat laatste halfuurtje.... poeh wat ging dat traag. Ben sowieso blij dat ik gestopt ben met dat baantje haha.

    Maar is goed, we gaan er op letten dat je het niet meer doet! ;) Ik hoop dat het gelukt is met je essay!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb jij soms het winnende liedje van het Junior Songfestival geschreven? Ze hebben het nu veranderd in Click Clack i.p.v. Tik tak.
    Wat is tijd, Dagen zijn te kort en weekenden en vakanties helemaal!
    Nederland is toch wel één van de weinige landen waar écht alles op de klok gaat (behalve bij de NS).

    Ik wens je alvast voor 2010: Héél veel (vrije) tijd!

    Kus,

    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen